Monday, October 27, 2008

Dalam kekeliruan..

Aku tidak senang duduk dengan hal yg dh berlaku dgn hidup aku..kt echa..aku beruntung..dpd lelaki yg baek,beriman..aku terfikir2..tu mmg btol..alhamdulillah yaAllah..kehadiran dia dlm hidup aku mmg menyenangkan hati aku..cukuplah aku gelarkan dia bintang..tp aku masih dlm kekeliruan samada mahu mengatakan "ya" atau "tidak"..kalaulah jwpn aku tidak..adakah bintang akn pergi dr hidup aku dan menerima gadis lain dlm hidup dia..owh tuhan..terguris tol hati aku..ikhlas..aku perlukan org sperti bintang utk membimbing aku pada hidup yg akan dtg..mungkinkah ini takdir Allah utk hidup aku..supaya aku tidak trus hanyut dgn hidup dunia yg tak berpenghujung kelalaiannya..keputusan yg harus aku buat utk bersama dia pada hujung tahun hdpn btul2 membuatkan aku buntu utk berfikir..aku mntk berikan masa..alasannya aku belum bersedia..tp itulah..kata bintang..ustaz dia prnah kt..jodoh kita..kita sendiri yg tahu sebenarnya..ats kita sendiri jgk sebenarnya..dan smemangnya itu adalah ketentuan Allah..tp jika kita menghendakkn yg baek..insyaAllah..akn Allah bantu..tp..bersediakah aku utk hidup seterusnya..hidup di alam perkahwinan..berkongsi segalanya bersama..bila difikir2kan..aku rs seperti belum bersedia..tp..entahlah..yaAllah..berilah petunjuk kepada hambaMu ini..supaya mendapat jalan yg sebetulnya..jujur kukatakan..mungkin aku merasa sedikit kehilangan jika bintang bkn ditakdirkan utk aku..tp aku harus redha dgn ketentuanNya..hanya Dia yg mengetahui jodoh setiap hambaNya..pada masa aku berusaha, aku berserah segalanya padaMu yaAllah..mungkin sudah smpi masanya utk aku berubah menjadi gadis yg solehah..aku selalu teringat2 apa yg bintang katakan..kalau kita kejar dunia..akhirat tidak mengejar kita..tp kalau kita kejar akhirat..dunia mengejar kita..smpi bila aku mahu hidup begini dan x mahu menerima perubahan yg baik utk hidup aku..mungkin sudah smpi masanya aku berubah..dan aku rasa..aku pasti akn berubah jg satu hari nnt..walaupun tanpa bintang membimbing aku..aku akn belajar utk berubah dan menjadi solehah yg sebenarnya..insyaALlah..

No comments: